Mar 22, 2010

Hari ni (22 Mac 2010) aku pasang socket rokok

Yes, hari ni, tengahari tadi, dari maklumat yg kawan kata, aku mencari benda ni kat satu kedai accessories kereta kat office aku, area Serdang Raya. Benda ni, kalau kat kereta socket rokok, boleh digunakan utk cas brg-brg elektrik sperti Garmin Nuvi 205 aku tuh (sebab bateri dia tak tahan lama, selalunya tak sampai sejam dah out), cas telefon dll.

Rupanye dia tak pasang kat bateri (katanya takut org cas melaluinya walaupun kunci takde), tapi kat kabel depan dan hanya boleh pasang bila kunci "on". Malam tadi, aku dah try cas garmin aku, ok je, berjaya 1 bab....

cuma satu kesilapan aku, tak tengok budak tu buat (salah faham), dia buat lubang pada fairing sebelah depan kiri, alamak!!...tapi apakan daya dia dah tebok, aku mintak dia modified balik supaya dapat elak air hujan masuk, ..tapi budak ni cerdik juga, dia pasang apa tuh, yg boleh lekat tampal buka (velcro??),   nantilah aku letak gambar senang faham.

1 comment: